سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
اگر تو به زندگى پشت کرده‏اى و مرگ به تو روى آور است پس چه زود دیدار میسر است . [نهج البلاغه]
 
امروز: پنج شنبه 103 اردیبهشت 13

هر کار ارزش‌مندی زحمت دارد. وبلاگ هم همین‌طور. اگر بخواهد ارزش‌مند باشد باید برایش زحمت کشید.تنها زحمت کشیدن هم نیست. وبلاگ‌نویسی یک هنر است؛ هنری که باید خیلی چیزها را آموخت تا موفق بود؛ و یاد گرفتن خیلی چیزها هم البته نیاز به تمرین دارد؛ چه بسا کسی اساسا به درد وبلاگ‌نویسی نخورد! دارید فکر می‌کنید چقدر دارم غلو می‌کنم؟ نه! باور کنید وبلاگ‌نویسی هم مثل هر هنر دیگری می‌تواند به درد خیلی‌ها نخورد و خیلی‌ها نتوانند با آن خو بگیرند؛ گرچه هیچ چیز نیاموختنی وجود ندارد.


برای داشتن یک وبلاگ خوب باید به خیلی چیزها توجه داشت؛ یکی‌اش همین که وبلاگ چه دردی از ما دوا می‌کند و چه انتظاری از آن داریم.

شما می توانید نظرات خود را در این مورد بنویسید

 

وبلاگ یک رسانه‌ی جدید است. رسانه‌ای جدید و متفاوت؛ با کارکردهای عام رسانه و برخی خصوصیاتی که در هیچ رسانه‌ی دیگری پیدا نمی‌شود. تاکید می‌کنم! در هیچ رسانه‌ی دیگری نمی‌توانید برخی از کارکردهای وبلاگ‌نویسی را بیابید.


شاید دارید به وبلاگ‌هایی فکر می‌کنید که در یک بازه‌ی زمانی مهم خبری، چنان مورد توجه بودند که حتی خبرگزاری‌های معتبر دنیا هم به نوشته‌های آن‌ها استناد می‌کردند. بله! وبلاگ‌نویسی می‌تواند به راحتی نقش خبرنگاری آنلاین داشته باشد؛ اما راستش را بخواهید خبرنگاری و وبلاگ‌نویسی تفاوت‌شان از زمین تا آسمان است!


لابد الان دارید به این فکر می‌کنید که وبلاگ‌نویسی یک نوع خرج کردن ساعت‌های بی‌کاری و یا یک تفریح بی‌مزه است! سعی کنید این فکرها را نکنید. البته خیلی‌ها را دیده‌ایم که همین تصور را دارند و وبلاگ را با خیلی چیزها اشتباه گرفته‌اند.


وبلاگ‌نویسی شرح حال نویسی نیست؛ خاطره‌نویسی هم نیست؛ نوشتن تحلیل‌های سیاسی اجتماعی هم نیست؛ خبرگزاری هم نیست؛ اما می‌تواند همه‌ی کاربردهای این‌ها را داشته باشد.


وبلاگ‌ها؛ البته از نوع خوب و اصیل‌شان! نمایاننده‌ی شخصیت نویسنده‌ی وبلاگ‌اند. انسان همیشه به دنبال ابراز دانسته‌های خود بوده است؛ حتی آن‌ها که به هر دلیل جایی برای گفتن حرف‌هاشان ندارند و گوش شنوایی نیافته‌اند، هیچ‌گاه بی‌نیاز از شنیده شدن نمی‌شوند.

 

منبع : http://www.shomaha.ir


 نوشته شده توسط محمد رضا در یکشنبه 87/2/22 و ساعت 1:8 عصر | نظرات دیگران()
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درباره خودم

برترین دست نوشته ها
محمد رضا
سلام دوستان به وبلاگ حسنی خوش آمدید ********** امیدوارم دقایق خوبی را در این وبلاگ سپری کنید ********** اگر می خواهید با شما تبادل لینک شود لینک ما را در وبلاگ یا وبسایت خود کپی کرده و ما را از طریق نظر دادن مطلع گردانید

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 13
بازدید دیروز: 3
مجموع بازدیدها: 101125
جستجو در صفحه

لوگوی دوستان
خبر نامه